Pandemik Eğitim

Yazar : / 05 Haz 2020
Pandemik Eğitim

Murat Gürsoy

ODTÜ Geliştirme Vakfı Okulları

Okul Takımları ve Sportif Etkinlikler Koordinatörü

Eğitim kurumlarının, eğitim öğretimi bütüncül bir yaklaşımla, uzaktan eğitim olarak gerçekleştirmesi haksız bir beklentidir ve mümkün de değildir. Pandemi öncesi, uzaktan eğitim yapan öğretim kurumları (açık öğretim) bile sınavları yüz yüze sınav salonlarında gerçekleştirmekte idi. Yani mevcut sistemler içerisinde tam anlamıyla uzaktan eğitim için tasarlanmış bir kurgu yoktur. Bazı öğretmenlerin ya da kurumların bireysel çabaları ile iyi örnekleri de izlemek mümkündür. Fakat uzaktan eğitim şu an için yüz yüze eğitimin yerini almaktan uzak bir performans sergilemektedir. Elbette bu dönemde edinilmiş tecrübeler çok değerlidir, mutlaka incelenmeli ve kaynağa çevrilmelidir.

Sosyal medyada “salgın sonrası hiçbir şeyin aynı olmayacağı” toplumun her kesiminden insanlar tarafından dile getirilmektedir. Bu yaklaşım, ne yazık ki eğitim sisteminin içinde bulunan öğretmenler, idareciler, yöneticiler tarafından da kamuoyu oluşturma çabalarına dönüşmektedir. "Teknoloji eğitimine yatırım yapan kurumlar ya da öğrenme alanları" kendi kıymetlerini ön plana alma çabasındayken, "sınav odaklı, akademik kaygı üzerine kurgulanmış sistemler" sınav odaklı eğitimin getirdiği kariyer ile elde edilen maddi birikimin, kaos ortamlarında, nasıl korunaklı bir alan oluşturduğu vurgusu ile sınav odaklı bir eğitimin kamuoyunu beslemeye çalışmaktadır. Bu örnekler, her öğrenme alanı için benzerlik oluşturmaktadır. Bu yaklaşımlar, eğitim camiasında ki birçok paydaşta kaygı ve paniğe neden olmaktadır. Bu panik, kalitesiz uzaktan eğitim materyallerinin çoğalmasına neden olmaktadır. Asıl endişem bu acele ile hazırlanmış ürünlerden çıkacak istatistiki verilere ve şişirilmiş kamuoyu söylemlerine bakarak bir gelecek oluşturulmasıdır.

Pek çok aile, çocuğuna nasıl destek olacağı ve onun eğitimi için neler yapabileceği arayışı içindedir. Bu arayış, kendilerine sunulan eğitim olanaklarını acımasızca karşılaştırmalarına, eleştirmelerine, reddetmelerine ya da başucu kitabı yapmalarına neden olmaktadır. Ayrıca anne babalar yukarıda belirttiğim kirlilikten aldıkları ipuçları ile kendi çocuklarına bazı yaptırımlar uygulamaktadır. Evlere kapalı kaldığımız bu ortamda, potansiyel bir stres uzaktan eğitimle evlere sızmaktadır. Bu süreçte anne babaların eğitimi de atlanmaması gereken bir yaklaşımdır.

Buraya kadar yazdıklarım tespittir. Ben alandaki bir uygulayıcıyım, kendi yetki sınırlarım ve alanımdaki sorumluluklarımla öğrencilerime faydalı olmak için çaba gösteriyorum. Ülke politikası üretmek benim işim ve haddim değildir. Ama bir eğitimci olarak görevim, politika üretenlere alandan bilgi ve görüş sağlamaktır. Umarım görünür olur ve işe yarar.

TÜBED blog ve vlog sayfaları öğretmenlerin kişisel görüş ve deneyimlerini içeren bir paylaşım platformudur. İçerikler yalnızca yazar(lar)ın görüşlerini yansıtmaktadır. Türkiye Beden Eğitimi Öğretmenleri Derneği burada verilen bilgilerin kullanılmasından doğacak sonuçlar için sorumlu tutulamaz.

ÜYE GİRİŞİ

YENİ ÜYELİK

Burada yapmış olduğunuz üyelik web sayfası üyeliği olup lütfen dernek üyeliği için Dernek Üyelik Sayfamızı ziyaret ediniz.

ŞİFREMİ UNUTTUM

YUKARI